ivanmilke

Zašto sam pirat?!

In Prevodi, rant! on 28. January 2012. at 14:19

Prenosimo vam jedan od najboljih rant-ova u poslednje vreme! Pročitajte! Drugar je inače pirat iz Belgije. Arrrrr!!!

~

Draga copyright industrijo,
Ja sam pirat. Ja sam tipični korisnik protiv koga se borite. Daunloudujem sve i ne dajem vam ni jedan jedini dinar. Čak ni ne prisustvujem koncertu. Mrzite me, i to je uzajamno.

Kada sam pronašao high-speed internet, bio sam naivan, mlad i nevin. Daunloudovao sam da bih pronašao nove stvari. Kada bi mi se nešto svidelo, otišao bih u prodavnicu i kupio CD. Pronašao sam dosta muzike zahvaljujući piratskim mrežama. Slučajno, ili slušajući savete. Na kraju sam kupio negde oko 200 CD-ova. Prva grupa na Audioscrobbler  kojoj sam se pridružio zvala se  “Ja jošuvek kupujem CD-ove”. Ali, danas se kajem zbog toga. Govorim svima da ne kupuju CD-ove više. Ni jedan jedini!

Zato što ne nudite dobre usluge
Kada želim da otkrijem glumca ili film, odem na Pirate Bay i napravim pretragu. U roku od 10 minuta, imam ceo film na svom disku. Za 20 minuta imam spremnu celu diskografiju glumca. Platio bih za takve usluge kada bi bile jednostavne, brze i kada bi mogle da garantuju kvalitet. Ali, vi ne nudite to.  Umesto toga, vi pokušavate da gradite ograde i ograničenja. Tražite ogromnu količinu novca koji primate samo preko kreditne kartice,  i nemate pola muzike koju ja tražim. To nije ugodno, i skuplje je. Ja čak više ni ne pričam o CD-ovima. To je sada samo velika količina plastičnog otpada, koja se nalazi u mojoj dnevnoj sobi… Skupi su, kvare se sa godinama, ili, zahvaljujući DRM-u, pokvareni su od prvog dana. Sve u svemu. Nudite manje, za mnogo višu cenu.

Zato što što moj novac ne koristite dobro
Verovatno sam potrošio negde oko 2000€ za moje CD-ove. Takodje, moraju se dodati takse na sve prazne CD-ove koje sam koristio da narežem Linuks iso, itd… Od tog novca, koliko je otišlo na glumce i njohov studio 100€, 200€? Sve ostalo je verovatno iskorišćeno  za stvari koje mi nisu potrebne: pakovanje, distribucija, transport, reklame…
Vaše kompanije su jedne od najbogatijih. Glumci koji se najviše download-uju žive u ogromnim luksuznim vilama. Ostali su mrtvi. Zar vas nije sramota da pričate o tome kako “zli pirati ubijaju nesrećne glumce”?

Žao mi je, ali mislim da vam nije potreban moj novac. Dao sam podršku malim glumcima pomoću FlattrJamendoCDbaby ili Magnatune. Za sve ostalo-moraćete da živite bez mog novčanika.

Zato što pravite haos u mom životu
To je to. Svaki peni koji ću vam dati biće korišćen protiv mene. Prvo, tako što mi je teško da koristim ono što kupim. * Zoned DVDs, encrypted*filmovi na DVD-u koji traže od nelegalnih softvera da ne budu čitani. Linux ili DRM koji će se postarati da ne mogu da slušam CD.

Što je najgore, iskoristićete moj novac da bi me tužili na sudu jer sam daunloudovao nešto što nisam hteo da kupim svakako.  Sa ostatkom novca, platićeš lobiste da ubede vlade da prave glupe i opasne zakone.

Da li hoćete od mene da plaćam advokate da tužim sam sebe i lobiste da bi pravili zakon koji će me poslati u zatvor? Stvarno..?

Zato što uništavate celo društvo
Pravljenje haosa u mom životu nije bilo dovoljno. Čak i pokušavate da uništite stub našeg društva – edukaciju. Vaš teški marketing počinje da radi, ljudi sad razumeju važnost “intelektualnog posedovanja” i da je “deliti loše”.

Neuki moroni.

Zahvaljujući vama, škole se sad plaše da predaju, da ne bi nabasali na neki izraz koji ima copyright. Učitelji se plaše da ne budu osuđeni. Do tačke gde je davanje minimalnih lekcija bolje nego davati dobre primere. Slavni radovi više nisu deo edukacije. Neki nastavnici sami počinju da smatraju svoje lekcije kao materijal sa copyright-om, i odbijaju da ih podele sa kolegama. I kada se pripremaju za svoj posao, koji plaća država, to je da čuju da materijal od prošle godine može da se čita, ali mora biti kupljen ako učitelji hoće da ga koriste u svojim predavanjima.

Uništavate simbol civilizacije : uživanje u znanju, sreću kada nešto delite, saradnju i edukaciju. Nikad vam neću to oprostiti. Nikad! Ako ne pričam o akciji upravo, moja deca će se više plašiti da pročitaju knjigu sa copyright-om nego da kradu ili udaraju nekoga nožem. Ti postupci su svakako manje kažnjivani od deljenja pesme na internetu. Kako sebe posle toga možete pogledati? Kako jošuvek možete mirno da spavate?

Zato što vam je vreme došlo
Ako sam pirat, to nije zbog toga da bih dobijao jeftinu muziku. To je zato što je došlo vreme da vi odjebete. U vašoj aroganciji, povređujete fundamentalnu vrednost slobode samo da bi sačuvali svoje bedne interese.
Jedina uteha mi je što znam da ćete uskoro nestati. I nikome nećete nedostajati!

Piratski vaš, http://ploum.net/post/im-a-pirate

Leave a comment